Tahu kah Anda Kenapa Perlu Cuci Sikat Rambut? Ini Yang Akan Jadi


Tahu kah Anda Kenapa Perlu Cuci Sikat Rambut? Ini Yang Akan Jadi|Semua orang sukakan kebersihan. Setiap pagi mesti nak gosok gigi, nak pakai pakaian yang bersih dan sebagainya. Tapi ada satu hal ni buatkan kita tak cukup pembersih pun sebenarnya. Berapa ramai yang rajin membersihkan sikat rambut? Bukan bersihkan sekadar buang rambut yang tersekat kat sikat je tapi cuci bersih dengan sabun. 
Ada kesannya kalau kita tak cuci sikat rambut sekurangnya sekali seminggu. 
Agaknya kalau kat rumah ada mikroskop mesti kita terkejut sebab kat sikat tu ada pelbagai bakteria, hama, minyak dan sel-sel kulit mati yang melekat yang boleh menjadi tempat pembiakan bakteria. 
1. Sikat plastik 
Sikat ni boleh di basuh sekali sebulan. Rendam dan basuh sikit ni guna air suam dan shampoo. 
2. Sikat paddle
Sikat ni mungkin agak susah untuk dibasuh sendiri kerana air akan tertinggal pada bahagian bawah dan menjadikannya berbau. Ikut sahaja arahan daripada pengeluar sikat tersebut. 
3. Sikat kayu
Pemegang kayu tersebut akan rosak jika rendam dalam air. Apa yang anda boleh buat ialah, spray sedikit air pada bahagian atas sikat kemudian lap menggunakan kain bersih. 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments:

Write a Comment

PERINGATAN: Pihak F&S NETWORK tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang komen yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian dari pihak kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

PALING HOT

Subscribe Now!

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner


Top