Kerana Terlalu Percayakan GPS

Kerana Terlalu Percayakan GPS. Dengan kemajuan dan kecanggihan teknologi hari ini, aplikasi GPS banyak membantu memudahkan pengguna mencari jalan menuju ke destinasi yang dikehendaki dan tidak perlu lagi anda membuang masa untuk membuka peta lagi.
Bagaimanapun, usah terlalu percaya pada GPS sehingga memudaratkan diri seperti yang berlaku pada pemandu kereta jenis MPV ini yang buta-buta percaya pada GPS. Akibatnya…
Menurut laman Facebook Dantruat, kejadian ini berlaku tiga tahun lalu di Nonthaburi, Thailand, namun gambar kejadian viral semula di media sosial.

Ikut Arahan


Menurut pemandunya, dia hanya mengikuti arahan yang diberikan oleh GPS dan menyangka keretanya mampu melalui jalan yang kecil itu. Tetapi dia tersilap apabila tayar sebelah kanan terjatuh menyebabkan dia tersangkut.

Terpaksa Guna

Keadaan itu menyebabkan dia terpaksa menggunakan perkhidmatan kren bagi mengangkat keluar keretanya.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments:

Write a Comment

PERINGATAN: Pihak F&S NETWORK tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang komen yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian dari pihak kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

PALING HOT

Subscribe Now!

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner


Top